Hjem » Ydelser » Helhedstimen – et redskab til helhed i arbejdslivet

Helhedstimen – et redskab til helhed i arbejdslivet

Helhedstimen er en metode til at skabe struktur, trivsel og selvrefleksion omkring helhed i arbejdslivet. Særligt er den et stærkt værktøj i organisationer med høj grad af selvledelse, med distancearbejde eller til iværksættere.

Vil du skabe struktur og helhed i dit team, med dine samarbejdspartnere eller i din virksomhed er Helhedstimen et fantastisk værktøj. På dette webinar introducerer vi til konceptet og til helhed som metode til trivsel. Webinaret klæder dig på til at facilitere Helhedstimer med dine medarbejdere eller kolleger, og du får konkrete metoder med derfra.

På dette webinar får du på 1½ time:

  • en introduktion til at arbejde med Helhedstimen
  • 3 forskellige metoder til at afvikle Helhedstimen
  • en indføring i begreberne helhed og nærvær
  • skabeloner, så du kan gå hjem og bruge øvelserne direkte.

Du får mulighed for selv at opleve metoderne på egen krop under webinaret. Der bliver også plads til refleksion og diskussion om, hvordan Helhedstimen kan implementeres som et trivselsværktøj hos dig.

Webinaret afholdes:
Onsdag d. 9. februar 2022 kl. 14.00 – 15.30
Torsdag d. 7. april 2022. kl. 14.00 – 15.30
Torsdag d. 2. juni 2022 kl. 14.00 – 15.30

Pris: 495,00 kr + moms
Introduktionspris i februar: 380,00 kr. + moms

Tilmeld dig HER

Helhedstimen består kort fortalt af to elementer – en refleksion over ugen der er gået, samt en refleksion af ugen der kommer. Der er plads til at tænke over, om ugen var som ønsket, hvor der var flow (eller ikke), og hvordan denne uges forløb skal påvirke kommende aktiviteter. For ugen der kommer reflekteres der over behov, ønsker og arbejdstilrettelæggelse, så man er klar til at starte mandag. Vi anbefaler ugentlige Helhedstimen i slutningen af ugen (fredag eftermiddag), men intervallet kan også være 14 dage eller en måned.

Med Helhedstimen får du:

  • Øget bevidsthed om egen arbejdsstil og -præferencer
  • Overblik over opgaver og mål
  • Løbende evaluering af arbejdsudbytte
  • Bevidsthed om egne behov for at ugen hænger sammen (inkl. behov i privatsfæren)
  • Bevidsthed om hvad du har brug for fra kolleger og samarbejdspartnere i god tid.

Kontakt Anne Charlotte

Anne Charlotte Petersen
Har du spørgsmål,så ring til Anne Charlotte Petersen på
tlf: 6019 1649
eller e-mail: acp@grunnetpetersen.dk

Vil du gerne prøve Helhedstimen af og se om det er noget for dig?

Så kom og vær med, når vi hver anden fredag har en åben Helhedstime på mobilappen Clubhouse. Det er gratis og uforpligtende, og du får lov at afprøve nogle af vores metoder. Det er fra kl. 14.00-14.45, og næste gang er fredag d. 17. december. Find os ved at søge på titlen “Helhedstimen – trivsel og struktur i arbejdslivet” i Clubhouse – eller hold øje med vores Facebook og LinkedIn.

HVAD ER HELHED I ARBEJDSLIVET?

Kort sagt er det muligheden for at være hele mennesker på vores arbejdsplads. Det er plads til at kunne være andet og mere end blot den rolle/jobtitel, som vi besidder. Det er at kunne og turde tage alle sider af sig selv med på arbejde – både den følelsesmæssige, den intuitive, den rationelle og den spirituelle (Fremtidens Organisation, Frederic Laloux).

For os er helhed i arbejdslivet en følelse af glæde og mening med det arbejde, vi udfører. Det er en anerkendelse af, at vi er mere end vores faglige kompetencer og at alt vi er, har en værdi ind i vores arbejde.

Helhed er mere end work-life-balance begrebet, der vandt frem i 00-erne. Det handler ikke kun om en fleksibilitet til at kunne være mødre, fædre, bedsteforældre, engagerede medborgere, mv. udenfor arbejdspladsen. Det handler om, hvordan vi kan være alt det vi er, og samtidig bruge det aktivt til at arbejde for virksomhedens formål.

Nogle af de ting der bydes velkommen med helhed i arbejdslivet er:

  • Personlighed
  • Følelses og humør
  • Fleksibilitet

Vil du gerne i gang med Helhedstimen, men er lidt usikker på, hvordan det skal gennemføres. Så tilbyder vi at facilitere 4 helhedstimer, så I kommer godt fra start.

Det kan foregå på jeres lokation, online eller hybridt (hvor vi f.eks. faciliterer online, mens jeres gruppe sidder sammen i ét lokale).

Kontakt os for en snak om mulighederne og få et tilbud på pris.

Anne Charlotte Petersen
E-mail: acp@grunnetpetersen.dk
Tlf: 6019 1649